ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Ιστορικά στοιχεία - Γενικές πληροφορίες

H κατασκευή του αεροδρομίου Καλαμάτας, δίπλα στον ποταμό Πάμισο, άρχισε το 1960 και τελείωσε το 1962. Αποτελείτο από διάδρομο και τροχόδρομο. Εκεί αρχικά συγκροτήθηκε το Αεροπορικό Απόσπασμα Καλαμάτας το οποίο ανήκε στην τότε 117 Π.Μ. - ΑΝΔΡΑΒΙΔΑ.
Αρκετά χρόνια μετά - 1968 - αποφασίστηκε η ενεργοποίηση του αεροδρομίου από εφεδρικού σε ενεργό αεροδρόμιο. Στις 12 Μαρτίου 1970 παρεδόθησαν κτιριακές και άλλες εγκαταστάσεις και μετονομάσθηκε σε 120 Σμηναρχία Εκπαιδεύσεως Αέρος.
Τον Μάιο του 1970 μετασταθμεύει εκεί, προερχόμενη από την 112 Π.Μ. - ΕΛΕΥΣΙΝΑ, η 362 Μ.Π.Ε. με α/φ Lockheed T-33A Silver Star .
Στις 15 Ιανουαρίου του 1971 μετασταθμεύει, προερχόμενη επίσης απο την Ελευσίνα, η 361 Μ.Β.Ε. με α/φ Cessna T-37B/C.
Στις 17/6/1974, γίνεται η παραγγελία 40 α/φ North American T-2E Buckeye τα οποία θα ήταν τα νέα εκπαιδευτικά της Αεροπορίας.
Τον Φεβρουάριο 1976 η 362 Μ.Π.Ε. παραλαμβάνει τα πρώτα T-2E Buckeye σε αντικατάσταση των παλαιών Τ-33Α Silver Star. Στις 19 Ιανουαρίου 1977 ολοκληρώθηκαν οι παραδόσεις των T-2E Buckeye. Αρχικά όλα τα α/φ εντάχθηκαν στην 362 Μ.Π.Ε.
Στις 9 Μαΐου 1977 μετασταθμεύει εκεί, από την 110 Π.Μ. - ΛΑΡΙΣΑ, η 363 Μ.Ε.Ε. και αντικατέστησε τα Τ-33Α Silver Star με T-2E Buckeye.
Την 1η Σεπτεμβρίου 1977 η 120 Σ.Ε.Α. μετονομάσθηκε σε 120 Πτέρυγα Εκπαιδεύσεως Αέρος.



  WebMaster : webmaster@tetraktys.org - ©1998-2010 ΤΕΤΡΑΚΤΥΣ