|
'Αρχισε να κατασκευάζεται το 1937 και το 1940 άρχισαν να εγκαθίστανται οι πρώτες Μοίρες της Ε.Β.Α. 24η Μοίρα Διώξεως, ήταν η πρώτη Μοίρα που εγκατεστάθη στο αεροδρόμιο. Η 24 Μ.Δ. απεχώρησε για Λάρισα στις 13 Νοεμβρίου 1940. Η 13ης Μοίρας Ναυτικής Συνεργασίας, η 31 Μοίρα Βομβαρδισμού, η 32 Μοίρα Βομβαρδισμού και η 33η Μοίρα Βομβαρδισμού33η Μοίρα Βομβαρδισμού είχαν επίσης το 1940 σαν βάση τους το ίδιο αεροδρόμιο. |
Στις 3 Νοεμβρίου 1940, προσγειώθηκαν τα πρώτα Blenheim IF της 30ης Μοίρας της R.A.F. και τέσσερα μεταγωγικά Bristol Bombay της 261ης Μοίρας που ήρθαν να πολεμήσουν στην Ελλάδα. Στις 5 του ίδιου μήνα έφθασαν τέσσερα ακόμη Blenheim IV της 30ης Μοίρας. Την επόμενη ημέρα ήρθαν 6 Wellington της 70 Μοίρας ενώ στις 18 Νοεμβρίου ήλθαν τα Gloster Gladiator του δεύτερου σμήνους της 80 Μοίρας. |
Στην συνέχεια, όλα σχεδόν τα αεροσκάφη της στην Ελλάδα πέρασαν από την Ελευσίνα. Ετσι το αεροδρόμιο υπήρξε συνεχής στόχος των Γερμανών. Με την κατάληψη της Ελλάδος από τους Γερμανούς, το αεροδρόμιο Ελευσίνας υπήρξε βάση της Luftwaffe. Στο τέλος του πολέμου, οι Γερμανοί το κατέστρεψαν ολοσχερώς. |
Επαναλειτούργησε το 1946 με αεροδιάδρομο από PSP και με ονομασία Αεροπορική Βάσις Ελευσίνος. Φιλοξενεί τότε την 13η Μοίρα Βομβαρδισμού με α/φ Martin Baltimore Mk V και στην συνέχεια με Vickers Wellington G.R. Mk XIII. |
Κατά την διάρκεια του εμφυλίου, δεν εστάθμευαν στην Α.Β.Ε. μονάδες αλλά υπήρξε τόπος παραλαβών και συγκροτήσεως μονάδων. Παρελήφθησαν το 1947 α/φ SuperM Spitfire Mk IXe/s LF/HF, Avro 652A Anson Mk I, Douglas C-47D Dakota και Auster Taylorcraft A.O.P. Mk III. Το 1948 και 1949 οι παραλαβές συνεχίσθηκαν με α/φ SuperM Spitfire Mk XVI, τα L-5C Stinson Sentinel, τα L-17B Ryan Navion, και τα Harvard IΙa/b. |
Το 1946 μετασταθμεύει στην Α.Β.Ε. η 337 Μ.Π.Κ. - ΦΑΝΤΑΣΜΑ.Το 1948 ιδρύθηκε επίσημα η 355 Μ.Τ.Μ. - ΗΦΑΙΣΤΟΣ με α/φ Avro 652A Anson Mk I και Douglas C-47D Dakota, απο τότε εδρεύει σε αυτή την βάση. Επίσης μετασταθμεύει εκεί και το 345 Μ.Β. - ΛΑΙΛΑΨ με Avro 652A Anson Mk I και Auster Taylorcraft A.O.P. Mk III. Αυτές οι μονάδες παρέμειναν στην Α.Β.Ε. μέχρι τέλους του εμφυλίου. |
Μετά τον εμφύλιο η Α.Β.Ε. ανακατασκευάζεται και αναδημιουργείται σε ένα σύγχρονο αεροδρόμιο με προδιαγραφές ΝΑΤΟ. Στις 21 Σεπτεμβρίου 1951 προσγειώνονται στην Α.Β.Ε. τα πρώτα δύο τζέτ της Ε.Β.Α. Πρόκειται για δύο
Lockheed T-33A Silver Star
. Αυτά τα δύο και τα υπόλοιπα που ακολούθησαν εντάχθηκαν στην Ε.Μ.Α. (Εκπαιδευτική Μοίρα Αεριωθουμένων) για μετεκπαίδευση χειριστών και στο 121 Σμήνος Εκπαιδεύσεως Αέρος για τους μαθητές της Σχολής Ικάρων. |
Στις 11 Νοεμβρίου 1950, συνεκροτήθη από την 355 Μ.Τ.Μ. το 13ο Σμήνος Μεταφορών και με 8 C-47D Dakota / Skytrain απογειώθηκε για Κορέα. |
Αρχές του 1952 η 337 Μ.Δ. παραλαμβάνει τα
Republic F-84G Thunderjet
και τον Νοέμβριο 1952 μεταφέρεται στην Λάρισα. Εν τω μεταξύ στη Α.Β.Ε. έχουν δημιουργηθεί η 338 Μ.Δ.Β. και η 339 Μ.Δ.Β. |
Τον Ιανουάριο του 1953 η Α.Β.Ε. μετονομάζεται σε 112 Πτέρυγα Μάχης. |
|