ΑΡΑΞΟΥ

Ιστορικά στοιχεία - Γενικές πληροφορίες

Με κάθε μυστικότητα, ξεκίνησε το 1939 η κατασκευή του αεροδρομίου του Αράξου. Κατασκευάσθηκε με αργούς ρυθμούς και ενετάχθη στα βοηθητικά αεροδρόμια ενώ η κατάστασή του ήταν μέτρια.
Την άνοιξη του 1940 έφθασαν στον 'Αραξο τα Avro 652A Anson Mk I του 1ου Σμήνους της 13ης Μοίρας Ναυτικής Συνεργασίας. Λόγω όμως πρόχειρης κατασκευής και ακαταλληλότητος του αεροδρομίου, το σμήνος μετεφέρθη στην Ελευσίνα.
Το 1941, οι Γερμανοί εισβολείς, με ενός μηνός καταναγκαστικά έργα των κατοίκων της περιοχής, τελειοποίησαν το αεροδρόμιο. Τον Σεπτέμβριο του 1944 οι Γερμανοί απεχώρησαν.
Στις 24 Σεπτεμβρίου 1944, τέσσερα Spitfire V της 32 Μοίρας της RAF, ξρεκίνησαν από το Πρίντεσι και προσπάθησαν να προσγειωθούνν στον Αραξο. Από λάθος του χάρτη, προσγειώθηκαν λίγα χιλιόμετρα δυτικότερα και κόλλησαν στην λάσπη. Τελικά, την 1 Οκτωβρίου 1944 κατάφεραν να ξεκολλήσουν και να βρεθούν στον Αραξο. Στις 13 Οκτωβρίου προσγειώθηκαν τα Beaufighter Mk VIF της 108 Μοίρας της RAF.
Τα πρώτα Ελληνικά αεροσκάφη που προσγειώθηκαν στον Αραξο, ήταν 3 SuperM Spitfire Mk Vb/Vc της 335 Μ.Β. - ΤΙΓΡΗΣ. Το πρωί της 8ης Οκτωβρίου ξεκίνησαν από το Biferno το JG956 με χειριστή τον Σμηναγό Βολανάκη, το JL139 με τον υποσμηναγό Μητράκη και το JG946 με τον υποσμηναγό Μαργαρίτη. Ανεφοδιάστηκαν στο Πρίντεσι και στις 17:15 οι πρώτοι από το 1941 Ελληνες πιλότοι πατούσαν στην Ελλάδα. Το αεροδρόμιο θα παραμείνει υπό την διοίκηση της RAF μέχρι τον Δεκέμβριο του 1946 οπότε απεχώρησαν και τα τελυταία βρεττανικά αεροπλάνα τα Beaufighter Mk X της 252 Μοίρας.
Στο αεροδρόμιο του Αράξου υπήρχε εγκατεστημένη η 124 Πτέρυγα Βασικής Εκπαιδεύσεως.
Την 1η Απριλίου 1962 ονομάζεται 116 Σμηναρχία Μάχης.



  WebMaster : webmaster@tetraktys.org - ©1998-2010 ΤΕΤΡΑΚΤΥΣ