112 Π.Μ. - ΕΛΕΥΣΙΝΑ

Θυρεός



Ιστορικά στοιχεία - Γενικές πληροφορίες

Δημιουργήθηκε τον Ιανουάριο του 1953 με την μετονομασία της Αεροπορικής Βάσεως Ελευσίνας.
Τον Φεβρουάριο του 1953 αποχωρεί από την 112 Π.Μ. για την 110 Π.Μ. - ΛΑΡΙΣΑ η 339 Μ.Π.Κ. - ΑΙΑΣ.
Τον Απρίλιο 1953 αποχωρεί η 338 Μ.Δ.Β. - ΑΡΗΣ επίσης για την 110 Π.Μ.
Την ίδια χρονιά έρχονται οι 335 Μ.Β. - ΤΙΓΡΗΣ με τα SuperM Spitfire Mk IXe/s LF/HF και SuperM Spitfire Mk XVI και η 336 Μ.Β. - ΟΛΥΜΠΟΣ με τα Curtiss SB2C-5 Helldiver και εφοδιάζονται με τα Republic F-84G Thunderjet . Στις 18 Απριλίου δημιουργείται η 340 Μ.Β. - ΑΛΕΠΟΥ με α/φ F-84G Thundrjet.
Τον Σεπτέμβριο 1953 η 340 Μ.Δ.Β. μεταφέρεται στην 111 Π.Μ. - Ν. ΑΓΧΙΑΛΟΣ. Στις 10 Σεπτεμβρίου 1953 δημιουργείται το 348 Μ.Τ.Α. - ΜΑΤΙΑ με νεοαφιχθέντα Lockheed RT-33A.
Τον Δεκέμβριο 1953 αναχωρεί για την 111 Σ.Μ. η 336 Μ.Δ.Β.
Στις 5 Ιουλίου 1954 το 348 Σ.Α. μεταφέρεται στην 110 Π.Μ. Στις 20 Ιουλίου 1954 φτάνουν στην 112 Π.Μ. τα North American F-86E(M) Sabre και δημιουργούνται οι 341 Μ - ΒΕΛΟΣ, η 342 Μ.Π.Κ. - ΣΠΑΡΤΗ και η 343 Μ - ΑΣΤΕΡΙ.
Τον Μάιο του 1955 τα Douglas C-47D Dakota του 13ου Σ.Μ. έρχονται από την Κορέα. Δεν γύρισαν δώδεκα αεροπόροι και τα 49-2617, 49-2612, 49-2616, 49-2532.
Μέσα στο 1956 αναχωρούν για την 114 Π.Μ. - ΤΑΝΑΓΡΑ οι 341 Μ.Α. και 342 Μ.Α. ενώ η 343 Μ.Α. αναχωρεί για την 111 Π.Μ.
Το 1957 έρχεται η 356 Μοίρα Μεταφορών με τα C-47. Tο 1958 έρχονται τα ελικόπτερα Sikorsky H-19B Chickashaw και με αυτά συγκροτείται το με κύρια αποστολή την έρευνα και διάσωση.
Το 1961 έρχονται τα North American F-86D Sabre Dog. Με αυτά εφοδιάσθηκαν οι Μοίρες 343 και η 337 η οποία μετεφέρθη στην 112 Π.Μ. σαν 337 Μοίρα Παντός Καιρού.
Το 1964 παραλαμβάνονται τα εκπαιδευτικά Cessna T-37B/C και με αυτά εφοδιάζεται η 361 Μοίρα Βασικής Εκπαιδεύσεως η οποία δίνει τα αεροσκάφη Lockheed T-33A Silver Star που χρησιμοποιούσε ως τότε στην 362 Μοίρα Προκεχωρημένης Εκπαιδεύσεως.
Αρχές του 1967 παραλαμβάνονται από την 357 Μ.Ε. ελικόπτερα Sikorsky H-19D Chickashaw.
Τον Αύγουστο του 1970 δημιουργείται η 353 Μ.ΝΑ.Σ. με Grumman HU-16B(ASW) Albatros.
Το 1970, η 357 Μ.Ε. αποκτά νέα ελικόπτερα ΑΒ-205.
Το 1975 οι 361 Μ.Β.Ε. και η 362 Μ.Π.Ε. μεταφέρονται στην Καλαμάτα. Το 1975 η 355 Μ.Τ.Μ. παραλαμβάνει Bombardier Canadair CL-215. Το 1975 η 356 Μ.Τ.Μ. παραλαμβάνει Lockheed Martin C-130H/B Hercules.
Το 1976 η 357 Μ.Ε. παραλαμβάνει ΑΒ-206 και Bell B.212 και μεταφέρεται στην Δεκέλεια.
Το 1980 η 356 Μ.Τ.Μ. παραλαμβάνει τα NAMC YS-11A.
Την 1η Ιουλίου 1982 καταργείται η 354 Μ.Τ.Μ. και τα εναπομείναντα Nord N2501D Noratlas μετφέρονται στην 355 Μ.Τ.Μ. όπου το 1983 αντικαθίστανται από τα Dornier Do.28D-2 Skyservant.
To 1984 έρχεται η 358 Μ.Ε.Δ. με ελικόπτερα Β-212, ΑΒ-205, ΑΒ-206 και CH-47C Chinook. Την ίδια χρονιά ιδρύεται και το Σμήνος Μετεκπαίδευσης.
Το 1996 η 353 Μ.ΝΑ.Σ. αντικατέστησε τα HU-16B Albatros με νέα Lockheed Martin P-3B/C Orion.
Σήμερα στο αεροδρόμιο της ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ εδρεύει η 112 Π.Μ. με οκτώ διαφορετικούς τύπους α/φ. ενώ μπορεί να εκτελέσει μεγάλη ποικιλία αποστολών όπως: Μεταφορά επιβατών και VIP, μεταφορά καταδρομέων ή στρατιωτών, ρίψεις αλεξιπτωτιστών, εφοδίων και βαρέων φορτίων, παροχή ηλεκτρονικής αναγνωρίσεως και προστασίας, αεροπυρόσβεση, ανθυποβρυχιακές επιχειρήσεις και ναυτικές περιπολίες μεγάλης ακτίνας δράσης, αποστολές έρευνας και διασώσεως.


Μοίρες - Σμήνη - Σχολεία

31 Μ.Ε.Ε. - ΑΧΙΛΛΕΑΣ 353 Μ.ΝΑ.Σ. - ΤΡΙΑΙΝΑ 354 Μ.Τ.Μ. - ΠΗΓΑΣΟΣ
355 Μ.Τ.Μ. - ΗΦΑΙΣΤΟΣ 356 Μ.Τ.Μ. - ΗΡΑΚΛΗΣ 358 Μ.Ε.Δ. - ΦΑΕΘΩΝ
380 Μ.Α.Σ.Ε.Π.Ε. - ΟΥΡΑΝΟΣ 384 Μ.Ε.Δ. 412 Μοίρα 'Αμυνας Φυλάξεως (Μ.Α.Φ.)
Μοίρα Επιχειρησιακής Υποστηρίξεως Μοίρα Συντηρήσεως Βάσεως Μοίρα Συντηρήσεως Αεροσκαφών
Μοίρα Συντηρήσεως Εγκαταστάσεων Μοίρα Μεταφορών Μοίρα Εφοδιασμού
Μοίρα Τηλεπικοινωνιών Μοίρα Επιτελείου & Εξυπηρετήσεως Προσώπων



  WebMaster : webmaster@tetraktys.org - ©1998-2010 ΤΕΤΡΑΚΤΥΣ