|
Η 345 συγκροτήθηκε αρχικά σαν Σμήνος Αναγνωρίσεως το 1947 στην Αεροπορική βάση Αεροπορική Βάση ΘΡΙΑΣΙΟΥ (ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ). Τα πρώτα α/φ του 345 Σ.Α. ήταν τα Auster Taylorcraft A.O.P. Mk III. |
Επανιδρύεται, στις 18 Ιουλίου 1974, στην 115 Π.Μ. σαν 3402 (2ο κλιμάκιο της 340 Μοίρας) με α/φ Republic F-84F Thunderstreak. |
Μετασταθμεύει στις 20 Ιουλίου 1974, στην 133 Σ.Μ. - ΚΑΣΤΕΛΙ Ηρακλείου. Τον Μάιο του 1975 μετασταθμεύει εκ νέου στην 110 Π.Μ. - ΛΑΡΙΣΑ. |
Στις 2 Αυγούστου 1975 μετεξελίσεται σε 345 Μ.Δ.Β., ενώ στις 13 Σεπτεμβρίου 1975 μετασταθμεύει στην 115 Π.Μ. όπου και παραμένει μέχρι σήμερα. |
Στις 23 Φεβρουαρίου 1976 μετονομάστηκε σε 345 Μ.Β. και στις 7 Ιουλίου 1976 άρχισε να αντικαθιστά τα F-84F Thunderstreak με
L.T.V. A-7H Corsair II
. |
Η αποστολή της μοίρας ήταν η διεξαγωγή αεροπορικών επιχειρήσεων με σκοπό την άμυνα της χώρας. Στα 20 χρόνια δράσης της 345 ΜΒ η μοίρα πρώτευσε δύο χρονιές στο τομέα της ασφάλειας του Αρχηγείου Τακτικής Αεροπορίας, τα έτη 1989 και 1994. Επίσης, για πολλά έτη είχε μηδενικό αριθμό ατυχημάτων. |
Στις 17 έως 26 Ιουνίου 1980 η μοίρα έλαβε μέρος στο πρόγραμμα ανταλλαγής μοιρών του ΝΑΤΟ στο Coltishall της Αγγλίας. Τέσσερα αεροσκάφη Α-7Η μεταστάθμευσαν στην 54η μοίρα της RAF. Η εκτελεθήσα ανταλλαγή μοιρών ήταν η πρώτη από την ίδρυση της Μοίρας, η πρώτη της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας με την RAF και ακόμη η πρώτη φορά που ελληνικά μαχητικά αεροσκάφη μετέβησαν και επιχείρησαν σε τόσο μεγάλη απόσταση από τη βάση τους. Έκτοτε η 345 ΜΒ έλαβε μέρος σε πολλές ασκήσεις αλλά και σε πολλές επισκέψεις εκτός της Ελλάδος. |
Η σημαντικότερη από αυτές ήταν στις 9 Οκτωβρίου 1994 όπου σμήνος τεσσάρων αεροσκαφών Α-7Η συνοδευόμενο από δύο General Dynamics F-16C Fighting Falcon της 330 Μοίρας έκανε την εμφάνισή του πάνω από την Κύπρο, συμμετέχοντας στην άσκηση "Νικηφόρος 94". |
Το 2002 άρχισε η σταδιακή μετεγκατάσταση των αεροσκαφών Α7-Η στην 116 Π.Μ. - ΑΡΑΞΟΣ. |
Στις 30 Αυγούστου 2002 αναστέλλεται οριστικά η λειτουργία της Μοίρας, αφού παράλληλα ολοκληρώθηκε η μεταφορά των αεροσκαφών της στην 116 ΠΜ. |
|